Personlig Träning

Vi har jobbat professionellt med Personlig Träning sedan 2009 (Peter) resp 2012 (Ulrika), och från 2014 haft egen PT-studio. Vår nya adress från mars 2018 är Rådstugatan 6 i Luleå där vi har helt nyrenoverade och luftiga lokaler. I och med att vi har vårt eget gym så blir din PT-timme en träningsstund med fokus på dig och dina resultat. Antal möjliga störningsmoment är mycket färre än på stora gym där det är mer folk,redskap och maskiner i rörelse.

 

Personlig Träning har ökat mycket senaste åren, vilket vi tycker är helt fantastiskt. Att gå regelbundet till en PT har många bevisade effekter: Ökar muskelmassa, styrka och kondition, förebygger skador, stärker skelett och senor, minskar risk för hjärt-, och kärlsjukdomar, diabetes och andra välfärdssjukdomar osv osv. Dessutom ser din PT till att träningen blir av, att den blir så tidseffektiv som möjligt – vilket reducerar din totala träningstid och gör att du får mer tid över till annat, att den är resultatinriktad och skadeförebyggande.

 

För vem är Personlig Träning? Vår åsikt är att alla har nytta av en PT -vi har coachat både nybörjare och tävlingsidrottare på hög nivå. Det spelar heller ingen roll om du är 15-årig fotbollsspelare, 35-årig småbarnsförälder eller pensionär. Vi kan alla behöva support med vår hälsa – bara på lite olika sätt.

 

Varför då gå just till oss på Peters Fysio? Vi har några egenskaper och erfarenheter som kan vara väldigt värdefulla för dig som kund:

– Mångårig erfarenhet från jobb inom hälsa och träning

 

– Vana att möta människor i olika delar av livet och hjälpa dem därifrån de befinner sig just nu. Så ålder, kön, träningsbakgrund, skador mm är inga hinder som inte bör hindra dig från att ta hjälp av en Personlig Tränare!

 

– Utbildning och jobb som Personlig Tränare som innefattar det mesta inom gymträning; bålträning, skivstång, kettlebells, maskiner, kroppsövningar mm. Alla dessa variationer av träning kan kombineras för att ge dig bästa möjliga resultat.

Ulrika är mer specialiserad inom:

– Funktionell träning med kroppen, medicinbollar, gummiband, boxningsmitsar, hopprep, kabelmaskin, balansplatta, viktvästar mm

 

– Tyngre träning med skivstång som marklyft, knäböj, bänkpress mm. Hon har tränat dessa moment i många år (fråga henne vad hennes personbästa i marklyft är! 🙂 ) Och har hjälpt många kunder att våga och kunna lyfta tyngre än vad de själva trodde.

 

– Alternativ träning anpassat efter diverse besvär och bygga program med små medel och få redskap. Om du vill ha program som du kan göra hemma, på hotellrum eller i stugan är detta kanonbra.

 

– Yoga och rörlighet.

 

Peter är mer specialiserad inom

 

– Fysioterapeutbakgrund som gör att jag kan hjälpa dig med skador.

 

– Uthållighetsidrott. Min akademiska bakgrund i kombination med 25 års tävlande i konditionsidrotter (senaste SM i längdskidor var 2017), kommit topp 200 i både Vasalopp och Lidingölopp, gjort Ironman under 11 timmar mm) gör att jag kan hjälpa dig att nå nya nivåer i din träning. Oavsett om du tänker tävla eller ej.

 

– Crossfit och mycket skivstångsträning. Tränat och tävlat crossfit (senaste juli och nov 2019. Därefter har covid stoppat alla tävlingar tyvärr).

PT bild2